• English
  • MDR

    Odwieszenie terminów raportowania MDR tzw. schematów podatkowych krajowych

    Rozporządzenie Ministra Zdrowia, ogłoszone 16 czerwca 2023 r., zapowiada odwołanie stanu zagrożenia epidemicznego w Polsce od 1 lipca 2023 r. Ta zmiana wpłynie na terminy związane ze schematami podatkowymi (MDR), które zostaną „odwieszone”. Przywrócenie regularnego wykonywania obowiązków związanych z MDR wymaga szczególnej uwagi ze strony osób odpowiedzialnych za schematy podatkowe. Konsekwencje niewywiązania się z tych obowiązków mogą być surowe, w tym potencjalne kary finansowe.

    Czytaj dalej

    Skorzystaj z naszej wiedzy i dowiedz sie więcej!

    Kontrole organów podatkowych w zakresie cen transferowych

    Kontrole podatkowe, czyli pojęcie, które u wielu podatników budzi niepokój. Szczególnie tych, którzy nie są na nie przygotowani.  Zgodnie z wynikiem raportu Najwyższej Izby Kontroli (Prawidłowość i skuteczność postępowań kontrolnych, podatkowych i egzekucyjnych organów Krajowej Administracji Skarbowej), administracja skarbowa intensyfikuje ilość prowadzonych postępowań kontrolnych mających na celu określenie błędów lub dokonania weryfikacji ustalonych przez podatników, […]

    Czytaj dalej

    Fundusz inwestycyjny – status podatkowy

    Fundusze inwestycyjne umożliwiają swoim uczestnikom zbiorowe inwestowanie środków pieniężnych we wspólnym interesie w określone odpowiednimi regulacjami papiery wartościowe, instrumenty rynku pieniężnego i inne prawa majątkowe. W Polsce fundusz inwestycyjny może zostać utworzony jako: fundusz inwestycyjny otwarty (FIO), specjalistyczny fundusz inwestycyjny otwarty (SFIO), fundusz inwestycyjny zamknięty (FIZ). W zależności od rodzaju, każdy z funduszy posiada odmienny […]

    Czytaj dalej

    Przekazanie prezentu do prenumeraty nie stanowi nieodpłatnej dostawy towarów (darowizny) – wyrok TSUE z 5 października 2023 r. w sprawie C-505/22

    Przedmiot sporu i stanowisko TSUE  Sprawa dotyczyła portugalskiej spółki (dalej: „Spółka”), która w ramach kampanii promocyjnych przy sprzedaży nowej prenumeraty czasopisma, oferowała prezent w postaci tabletu lub smartfonu. Prezent był wysyłany do klientów wraz z czasopismem po uiszczeniu pierwszej miesięcznej raty prenumeraty, której wysokość wynosiła tyle samo, co wysokość kolejnych rat. W przypadku rezygnacji z prenumeraty, klienci […]

    Czytaj dalej