• English
  • Ulga B+R

    Ulga B+R została wprowadzona przez ustawodawcę w 2016 r., jednak od tego czasu znacznie zyskała na atrakcyjności – wysokość maksymalnych odliczeń w ramach ulgi sięga aktualnie 200% w odniesieniu do kosztów pracowniczych oraz 100% w zakresie pozostałych kosztów. Na przestrzeni lat został rozszerzony również katalog wydatków, które kwalifikują się do odliczenia w ramach ulgi, co również wpłynęło na zwiększenie jej popularności.

    Ulga polega na możliwości „podwójnego” odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków poniesionych na działalność B+R (tzw. kosztów kwalifikowanych) – pierwszy raz podatnik dokonuje tego w momencie zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodu na zasadach ogólnych, a następnie po raz drugi te same wydatki mogą zostać odliczone od podstawy opodatkowania w zeznaniu rocznym.

    Dla kogo?
    • Prowadzisz działalność rozwojową?
    • Twoja firma ma wewnętrzny dział badań i rozwoju?
    • Twoja firma wprowadza nowe produkty lub usługi?
    • Twoja firma jest w trakcie ulepszenia produktów, usług lub procesów?
    Zakres wsparcia:
    • Analiza prawa do skorzystania z ulgi B+R.
    • Przygotowanie kalkulacji kosztów kwalifikowanych.
    • Przygotowanie wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej.
    • Identyfikacja kosztów kwalifikowanych.
    • Wsparcie w rozliczeniu ulgi B+R.

    Potrzebujesz oferty? Chcesz porozmawiać o swoim problemie podatkowym?

    Wypełnij poniższy formularz, a my skontaktujemy się z Tobą





      Chcesz omówić swój problem podatkowy:

      Umów bezpłatne spotkanie

      Skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów od bezpiecznej optymalizacji

      tel.

      tel.

      Mateusz Pietranek

      tel. + 48 506 399 082

      tel.

      Anna Nowakowska

      tel. +48 791 004 869

      Michał Maciejewski

      tel. +48 695 551 641

      Kinga Rabęda

      tel. +48 572 248 282

      Wygrana sprawa przed NSA

      w sprawie kontroli podatkowej za 2013 r. oraz określenia wysokości zobowiązania podatkowego. Sygn. akt II FSK 585/20

      Wygrana sprawa przed NSA

      dotycząca przysługującego Spółce zwolnienia z podatku CIT. Sygn. akt II FSK 1250/22

      Wygrana sprawa przed WSA

      w sprawie rzekomego nadużycia prawa w podatku VAT. Sygn. akt III Sa/Wa 203/22

      Wyrok NSA sygn. akt I FSK 1816/20

      Sąd sprzeciwił się bardzo powszechnemu wśród organów skarbowych, ale też często sądów, podejściu przypisywania domniemanej świadomości udziału w oszustwie wskazując, że ze zgromadzonego materiału dowodowego nie wynika, że taka świadomość istniała. Sąd nakazał uwzględnić bardzo precyzyjne kryteria, które pozwalałyby taką świadomość istnienia oszustwa uprawdopodobnić.

      Wyrok WSA w Warszawie (III SA/Wa 2555/20)

      Wyrok dotyczący nadużycia prawa. Sąd zakwestionował instrumentalne próby stosowania koncepcji nadużycia prawa przez organy wskazując na brak spełnienia przesłanek nadużycia w zgromadzonym w materiale dowodowym.

      Wygrana sprawa przed TSUE. C-395/09

      Prawo do odliczenia podatku naliczonego w sytuacji nabycia usług z krajów uznawanych za raje podatkowe., Oasis East Sp. z o.o.

      Wygrana sprawa przed TSUE. C-414/07

      Niezgodność z prawem wspólnotowym polskich przepisów dotyczących ograniczenia prawa do odliczania przez przedsiębiorców podatku VAT od nabywanych przez nich samochodów osobowych oraz paliwa do nich., Magoora Sp. z o.o.

      Wygrana sprawa przed TSUE. C-313/05

      Podatek akcyzowy nakładany na sprowadzane samochody używane w związku z ich pierwszą rejestracją w Polsce., Maciej Brzeziński

      Najwięcej prowadzonych i wygranych spraw przy reprezentacji podatników przed TSUE spośród wszystkich polskich pełnomocników.

      Jerzy Martini – autor i współautor Komentarza do Dyrektywy VAT (wyd. Unimex)

      Jerzy Martini – autor, współautor i redaktor Komentarza do ustawy o VAT (wyd. C.H.Beck)

      Jerzy Martini – autor i współautor „VAT w orzecznictwie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości” (wyd. C.H.Beck)

      Marek Wojda – współautor Komentarza do Dyrektywy VAT (wyd. Unimex) oraz ustawy o VAT (wyd. C.H.Beck)

      Wyróżnieni w rankingu „Kancelaria na Linkedin – praktyczny poradnik” przez prawniczą agencję marketingową Tomczak Stanisławski.

      Wielokrotnie wyróżniani w rankingach Rzeczpospolitej oraz Dziennika Gazety Prawnej.

      Wykładamy na uczelniach wyższych, w tym Szkole Głównej Handlowej

      Jerzy Martini corocznie wyróżniany w prestiżowym rankingu Chambers & Partners, wskazywany jako Band I (najwyższy możliwy poziom) w indywidualnym rankingu doradców podatkowych w kategorii Tax Consultants.

      Autorzy i komentatorzy publikacji podatkowych w branżowej prasie.

      Skorzystaj z naszej wiedzy i dowiedz sie więcej!

      Kontrole organów podatkowych w zakresie cen transferowych

      Kontrole podatkowe, czyli pojęcie, które u wielu podatników budzi niepokój. Szczególnie tych, którzy nie są na nie przygotowani.  Zgodnie z wynikiem raportu Najwyższej Izby Kontroli (Prawidłowość i skuteczność postępowań kontrolnych, podatkowych i egzekucyjnych organów Krajowej Administracji Skarbowej), administracja skarbowa intensyfikuje ilość prowadzonych postępowań kontrolnych mających na celu określenie błędów lub dokonania weryfikacji ustalonych przez podatników, […]

      Czytaj dalej

      Fundusz inwestycyjny – status podatkowy

      Fundusze inwestycyjne umożliwiają swoim uczestnikom zbiorowe inwestowanie środków pieniężnych we wspólnym interesie w określone odpowiednimi regulacjami papiery wartościowe, instrumenty rynku pieniężnego i inne prawa majątkowe. W Polsce fundusz inwestycyjny może zostać utworzony jako: fundusz inwestycyjny otwarty (FIO), specjalistyczny fundusz inwestycyjny otwarty (SFIO), fundusz inwestycyjny zamknięty (FIZ). W zależności od rodzaju, każdy z funduszy posiada odmienny […]

      Czytaj dalej

      Przekazanie prezentu do prenumeraty nie stanowi nieodpłatnej dostawy towarów (darowizny) – wyrok TSUE z 5 października 2023 r. w sprawie C-505/22

      Przedmiot sporu i stanowisko TSUE  Sprawa dotyczyła portugalskiej spółki (dalej: „Spółka”), która w ramach kampanii promocyjnych przy sprzedaży nowej prenumeraty czasopisma, oferowała prezent w postaci tabletu lub smartfonu. Prezent był wysyłany do klientów wraz z czasopismem po uiszczeniu pierwszej miesięcznej raty prenumeraty, której wysokość wynosiła tyle samo, co wysokość kolejnych rat. W przypadku rezygnacji z prenumeraty, klienci […]

      Czytaj dalej