VAT w działalności marketingowej
Prowadzenie akcji marketingowych to nieodłączna część prowadzenia działalności gospodarczej. W dobie cyfryzacji, agencje marketingowe oraz wewnętrzne działy marketingowej prześcigają się w sposobach dotarcia do swoich odbiorców przybierając wiele form i narzędzi marketingowych.
W trakcie planowania bądź już samej realizacji kampanii najczęściej zapomina się o skutkach podatkowych w VAT, a te w zależności od sposobu realizacji mogą być różne. Z tego powodu już na etapie planowania kampanii warto zwrócić uwagę na aspekt podatkowych działań marketingowych, aby koszty podatkowe nie przysłoniły celów w jakich kampania została zrealizowana.
W niektórych branżach (np. produkcyjnej, FMCG) regularnie stosowane są akcje promocyjne wspierające sprzedaż, zakładające przekazywanie nagród konsumentom lub podmiotom gospodarczym, których organizacja powierzana jest wyspecjalizowanym agencjom reklamowym. W ramach organizowanej akcji (np. konkursu czy loterii), zadaniem takiej agencji jest m.in. nabycie i przekazanie nagród. Jakie są skutki VAT takiej akcji? Czy uwzględnienie wartości nagród w fakturze agencji za wykonaną usługę marketingową może wiązać się z ryzykiem VAT dla zleceniodawcy? Warto o tym pomyśleć już na etapie planowania akcji i szacowania jej kosztów.
Dla kogo?
- Twoja firma prowadzi działalność w branży FMCG?
- Twój dział marketingu wykorzystuje bony na usługi bądź towary w swoich akcjach promocyjnych?
- Twój dział marketingu wykorzystuje do swoich akcji promocyjnej nieodpłatne wydawanie gadżetów, drobnych upominków?
- Twoja dział marketingu stosuje działania marketingowe ocierające się o dystrybucję próbek bądź nagród za symboliczną opłatą?
Zakres wsparcia:
- Analiza skutków VAT wdrożonej/trwającej/zaplanowanej kampanii marketingowej.
- Wsparcie w zaplanowaniu działań marketingowych pod kątem rozliczeń VAT.
Skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów od VAT
Skorzystaj z naszej wiedzy i dowiedz sie więcej!
Kasy fiskalne – nowe rozporządzenie w sprawie zwolnień
Od 1 stycznia 2025 r. obowiązuje nowe rozporządzenie w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących. Ma ono obowiązywać przez okres 3 lat, tj. do końca 2027 r. Nowe regulacje utrzymują na dotychczasowym poziomie próg 20 000 zł dla zwolnienia podmiotowego. Z drugiej strony, przewidziano zmiany w katalogu zwolnień przedmiotowych (załącznik […]
Wpływ Dyrektora KIS na fundacje rodzinne i planowane inwestycje
Wraz z wejściem w życie Ustawy o Fundacji rodzinnej weszły również w życie nowe przepisy podatkowe dot. założenia, funkcjonowania i rozwiązania fundacji rodzinnej i sytuacji fundatora oraz beneficjentów. Na pierwszy rzut oka przepisy nie wydawały się zbyt skomplikowane. Jednak praktyka pokazała, że wiele z pozoru prostych zagadnień zaczęło budzić kontrowersje. O czym świadczy fakt, że […]
Skutki podatkowe w PIT sfinansowania uczestnictwa członka zarządu w studiach MBA
Współpraca ze spółkami w zakresie zarządzania wiąże się z szeregiem wyzwań, w tym z koniecznością oceny kwalifikacji członków zarządu oraz ich wpływu na działalność przedsiębiorstwa. Jednym z popularnych sposobów rozwijania kompetencji menedżerskich są studia MBA, które coraz częściej finansowane są przez spółki. Taka sytuacja wywołuje jednak pytania natury podatkowej – zarówno z perspektywy spółki, jak […]