VAT w działalności marketingowej
Prowadzenie akcji marketingowych to nieodłączna część prowadzenia działalności gospodarczej. W dobie cyfryzacji, agencje marketingowe oraz wewnętrzne działy marketingowej prześcigają się w sposobach dotarcia do swoich odbiorców przybierając wiele form i narzędzi marketingowych.
W trakcie planowania bądź już samej realizacji kampanii najczęściej zapomina się o skutkach podatkowych w VAT, a te w zależności od sposobu realizacji mogą być różne. Z tego powodu już na etapie planowania kampanii warto zwrócić uwagę na aspekt podatkowych działań marketingowych, aby koszty podatkowe nie przysłoniły celów w jakich kampania została zrealizowana.
W niektórych branżach (np. produkcyjnej, FMCG) regularnie stosowane są akcje promocyjne wspierające sprzedaż, zakładające przekazywanie nagród konsumentom lub podmiotom gospodarczym, których organizacja powierzana jest wyspecjalizowanym agencjom reklamowym. W ramach organizowanej akcji (np. konkursu czy loterii), zadaniem takiej agencji jest m.in. nabycie i przekazanie nagród. Jakie są skutki VAT takiej akcji? Czy uwzględnienie wartości nagród w fakturze agencji za wykonaną usługę marketingową może wiązać się z ryzykiem VAT dla zleceniodawcy? Warto o tym pomyśleć już na etapie planowania akcji i szacowania jej kosztów.
Dla kogo?
- Twoja firma prowadzi działalność w branży FMCG?
- Twój dział marketingu wykorzystuje bony na usługi bądź towary w swoich akcjach promocyjnych?
- Twój dział marketingu wykorzystuje do swoich akcji promocyjnej nieodpłatne wydawanie gadżetów, drobnych upominków?
- Twoja dział marketingu stosuje działania marketingowe ocierające się o dystrybucję próbek bądź nagród za symboliczną opłatą?
Zakres wsparcia:
- Analiza skutków VAT wdrożonej/trwającej/zaplanowanej kampanii marketingowej.
- Wsparcie w zaplanowaniu działań marketingowych pod kątem rozliczeń VAT.
Skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów od VAT
Skorzystaj z naszej wiedzy i dowiedz sie więcej!
Inwestowanie bez podatku Belki do 100 tys. zł
Nowe Osobiste Konto Inwestycyjne OKI – Kluczowe założenia i praktyczne konsekwencje Minister Finansów Andrzej Domański podczas konferencji prasowej 31 lipca 2025 r. ogłosił wprowadzenie Osobistego Konta Inwestycyjnego (OKI). Nowy produkt ma umożliwić inwestowanie i oszczędzanie bez podatku od zysków kapitałowych (tzw. podatku Belki) do kwoty 100 tys. zł zgromadzonej na OKI. Najważniejsze założenia OKI […]
Rewolucja w Ordynacji podatkowej
Koniec ze sztucznym zawieszaniem biegu przedawnienia przez wszczęcie postępowania karnego skarbowego. W najnowszej wersji projektu nowelizacji Ordynacji podatkowej Ministerstwo Finansów zaproponowało usunięcie przepisów umożliwiających organom podatkowym zawieszenie biegu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego wyłącznie na podstawie wszczęcia postępowania w sprawie o przestępstwo skarbowe lub wykroczenie skarbowe (art. 70 § 6 pkt 1 Ordynacji podatkowej). Przepis ten […]
Koniec sporów: Połączenia uproszczone spółek sióstr są neutralne podatkowo
18 września 2025 r. wchodzi w życie ustawa o zmianie prawa energetycznego, w której zawarto również nowelizację ustawy o CIT. W odpowiedzi na liczne spory interpretacyjne, ustawodawca jednoznacznie potwierdza: bezemisyjne połączenia tzw. „spółek sióstr” są neutralne podatkowo. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zmiany objęte ustawą. Kluczowe Zmiany • Bezemisyjne połączenia spółek sióstr neutralne podatkowo – Nowelizacja jednoznacznie […]