VAT w działalności marketingowej
Prowadzenie akcji marketingowych to nieodłączna część prowadzenia działalności gospodarczej. W dobie cyfryzacji, agencje marketingowe oraz wewnętrzne działy marketingowej prześcigają się w sposobach dotarcia do swoich odbiorców przybierając wiele form i narzędzi marketingowych.
W trakcie planowania bądź już samej realizacji kampanii najczęściej zapomina się o skutkach podatkowych w VAT, a te w zależności od sposobu realizacji mogą być różne. Z tego powodu już na etapie planowania kampanii warto zwrócić uwagę na aspekt podatkowych działań marketingowych, aby koszty podatkowe nie przysłoniły celów w jakich kampania została zrealizowana.
W niektórych branżach (np. produkcyjnej, FMCG) regularnie stosowane są akcje promocyjne wspierające sprzedaż, zakładające przekazywanie nagród konsumentom lub podmiotom gospodarczym, których organizacja powierzana jest wyspecjalizowanym agencjom reklamowym. W ramach organizowanej akcji (np. konkursu czy loterii), zadaniem takiej agencji jest m.in. nabycie i przekazanie nagród. Jakie są skutki VAT takiej akcji? Czy uwzględnienie wartości nagród w fakturze agencji za wykonaną usługę marketingową może wiązać się z ryzykiem VAT dla zleceniodawcy? Warto o tym pomyśleć już na etapie planowania akcji i szacowania jej kosztów.
Dla kogo?
- Twoja firma prowadzi działalność w branży FMCG?
- Twój dział marketingu wykorzystuje bony na usługi bądź towary w swoich akcjach promocyjnych?
- Twój dział marketingu wykorzystuje do swoich akcji promocyjnej nieodpłatne wydawanie gadżetów, drobnych upominków?
- Twoja dział marketingu stosuje działania marketingowe ocierające się o dystrybucję próbek bądź nagród za symboliczną opłatą?
Zakres wsparcia:
- Analiza skutków VAT wdrożonej/trwającej/zaplanowanej kampanii marketingowej.
- Wsparcie w zaplanowaniu działań marketingowych pod kątem rozliczeń VAT.
Skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów od VAT
Skorzystaj z naszej wiedzy i dowiedz sie więcej!
JPK CIT 2025: Rewolucja w raportowaniu podatkowym
Jednolity Plik Kontrolny to nowoczesne narzędzie odgrywającą kluczową rolę w usprawnianiu procesów raportowania podatkowego w Polsce. Podatnicy VAT zdążyli już je dobrze poznać szczegółowo raportując dokonywane transakcje. Obecnie, wraz z wejściem w życie nowych przepisów, rozszerzono jego zakres na podatników podatku dochodowego od osób prawnych, wprowadzając JPK CIT. Ta zmiana ma na celu dalsze podniesienie […]
Podatek minimalny w 2025 r. – co warto wiedzieć?
Od stycznia 2024 roku w polskim systemie podatkowym obowiązuje tzw. podatek minimalny, którego pierwsze rozliczenie przypada na 31 marca 2025 roku. Nowe regulacje mają na celu objęcie opodatkowaniem firm osiągających wysokie przychody, lecz wykazujących niskie dochody lub straty, co budzi zainteresowanie zarówno przedsiębiorców, jak i organów podatkowych. W tym artykule omówimy, czym jest podatek minimalny, […]
Zmiany w polskiej fundacji rodzinnej
Polska fundacja rodzinna to instytucja prawna, która została wprowadzona w nasz system prawny w 2023 roku. Jej głównym celem jest zarządzanie majątkiem rodzinnym w sposób uporządkowany, zapewniający ochronę i sukcesję międzypokoleniową. Fundacja rodzinna pozwala na przeniesienie własności majątku na odrębną osobowość prawną, co eliminuje ryzyko jego rozdrobnienia lub utraty w wyniku konfliktów spadkowych. Jest to […]