VAT w działalności marketingowej
Prowadzenie akcji marketingowych to nieodłączna część prowadzenia działalności gospodarczej. W dobie cyfryzacji, agencje marketingowe oraz wewnętrzne działy marketingowej prześcigają się w sposobach dotarcia do swoich odbiorców przybierając wiele form i narzędzi marketingowych.
W trakcie planowania bądź już samej realizacji kampanii najczęściej zapomina się o skutkach podatkowych w VAT, a te w zależności od sposobu realizacji mogą być różne. Z tego powodu już na etapie planowania kampanii warto zwrócić uwagę na aspekt podatkowych działań marketingowych, aby koszty podatkowe nie przysłoniły celów w jakich kampania została zrealizowana.
W niektórych branżach (np. produkcyjnej, FMCG) regularnie stosowane są akcje promocyjne wspierające sprzedaż, zakładające przekazywanie nagród konsumentom lub podmiotom gospodarczym, których organizacja powierzana jest wyspecjalizowanym agencjom reklamowym. W ramach organizowanej akcji (np. konkursu czy loterii), zadaniem takiej agencji jest m.in. nabycie i przekazanie nagród. Jakie są skutki VAT takiej akcji? Czy uwzględnienie wartości nagród w fakturze agencji za wykonaną usługę marketingową może wiązać się z ryzykiem VAT dla zleceniodawcy? Warto o tym pomyśleć już na etapie planowania akcji i szacowania jej kosztów.
Dla kogo?
- Twoja firma prowadzi działalność w branży FMCG?
- Twój dział marketingu wykorzystuje bony na usługi bądź towary w swoich akcjach promocyjnych?
- Twój dział marketingu wykorzystuje do swoich akcji promocyjnej nieodpłatne wydawanie gadżetów, drobnych upominków?
- Twoja dział marketingu stosuje działania marketingowe ocierające się o dystrybucję próbek bądź nagród za symboliczną opłatą?
Zakres wsparcia:
- Analiza skutków VAT wdrożonej/trwającej/zaplanowanej kampanii marketingowej.
- Wsparcie w zaplanowaniu działań marketingowych pod kątem rozliczeń VAT.
Skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów od VAT
Skorzystaj z naszej wiedzy i dowiedz sie więcej!
Korekta cen transferowych – co warto o niej wiedzieć?
Ceny transferowe są jednym z najtrudniejszych obszarów prawa podatkowego. Regulacje dotyczące transakcji między podmiotami powiązanymi mają na celu zapewnienie, że ustalane ceny odzwierciedlają warunki rynkowe i nie prowadzą do unikania opodatkowania. Korekta cen transferowych staje się w tym kontekście ważnym narzędziem, pozwalającym na dostosowanie rozliczeń podatkowych do faktycznych warunków gospodarczych. Warto zrozumieć, czym dokładnie jest […]
Jaki jest podatek przy sprzedaży firmy?
Decyzja o sprzedaży firmy to jeden z najważniejszych kroków w działalności przedsiębiorcy. Proces ten wiąże się nie tylko z aspektami prawnymi i biznesowymi, ale także z obowiązkami podatkowymi. Warto wcześniej dowiedzieć się, jakie podatki obowiązują przy sprzedaży firmy, aby dobrze przygotować się do transakcji i uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek. W tym artykule wyjaśniamy, jakie opodatkowanie obowiązuje […]
Estoński CIT – jak spełnić warunek zatrudnienia?
Estoński CIT, czyli ryczałt od dochodów spółek, to popularne rozwiązanie podatkowe, które odracza opodatkowanie zysków firmy do momentu ich wypłaty. Aby jednak skorzystać z tego korzystnego systemu, przedsiębiorcy muszą spełnić kilka warunków. Jednym z najważniejszych jest wymóg zatrudnienia. W artykule wyjaśniamy, na czym polega ten warunek i jak go spełnić. Kto musi być zatrudniony, aby […]