Wsparcie we wdrożeniu KSeF
Krajowy System e-Faktur (KSeF) to system teleinformatyczny, który od 1 lipca 2024 r. zostanie wdrożony do obligatoryjnego stosowania przez wszystkich podatników VAT posiadających siedzibę działalności gospodarczej lub stałe miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski.
Wdrożenie KSeF będzie stanowiło rewolucję w procesie fakturowania, bowiem obecnie stosowane faktury papierowe czy elektroniczne zostaną obowiązkowo zastąpione fakturami ustrukturyzowanymi, czyli fakturami w formacie XML. Wszystkie faktury będą musiały zostać przesłane do KSeF, gdzie będą poddane walidacji a następnie trafią do odbiorcy.
Niewątpliwie jest to ogromne wyzwanie zarówno podatkowe jak i techniczne oraz operacyjne, stąd nie warto odwlekać rozpoczęcia prac nad dostosowaniem się do nadchodzących zmian. W przeciwnym razie możemy narazić się na ryzyko wybrakowanego dostosowania bądź braku gotowości do spełnienia wymagań KSeF, a to może spotkać się z nałożeniem sankcji ze strony organów skarbowych.
Dla kogo?
- Twoja forma posiada siedzibę lub stałe miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski?
- Twoja firma jest czynnym podatnikiem VAT?
- Twój dostawca oprogramowania księgowego nie dostarczył wystarczających narzędzi do obsługi KSeF?
- Zastanawiasz się jak podejść do wdrożenia KSeF?
Zakres wsparcia:
- Wsparcie w zakresie procesu mapowania.
- Audyt przedwdrożeniowy.
- Weryfikacja merytoryczna poszczególnych transakcji / czynności.
- Spotkania konsultacyjne i szkolenia z zakresu KSeF.
Skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów od VAT
Skorzystaj z naszej wiedzy i dowiedz sie więcej!
Wynajem pomieszczeń gospodarczych służących zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych jest zwolniony z VAT
W interpretacji indywidualnej z 23 kwietnia 2024 r., 0112-KDIL1-2.4012.16.2024.2.DS Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) oceniał możliwość stosowania zwolnienia z VAT dla usług najmu pomieszczeń typu schowki, komórki, piwnice przez spółdzielnię. Zgodnie z opisem przedstawionym we wniosku o wydanie interpretacji, wspomniane pomieszczenia są wykorzystywane przez mieszkańców budynków mieszkalnych zarządzanych przez spółdzielnię głównie do przechowywania rowerów, wózków […]
Safe Harbour
Bezpieczna przystań dla pożyczek Regulacje „safe harbour” w kontekście pożyczek pomiędzy podmiotami powiązanymi ograniczają ryzyka oraz wymogi dokumentacyjne. Zasady te umożliwiają ochronę przed szacowaniem rynkowego poziomu oprocentowania umów objętych wskazanym mechanizmem, dzięki domniemaniu ich rynkowości. Co więcej, pożyczki te aktualnie nie podlegają obowiązkom sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, gdyż są z tego obowiązku zwolnione. Zatem […]
Od 1 stycznia 2025 r. kasowy PIT
Dnia 23 kwietnia 2024 r. opublikowano projekt zmian w ustawie o PIT oraz w ustawie o ryczałcie (dalej: „Projekt”), który zakłada wprowadzenie dla podatników PIT możliwości rozliczania się metodą kasową, czyli odroczenie momentu powstania opodatkowanego przychodu do czasu uregulowania płatności przez kontrahenta. Według zapowiedzi rządzących proponowane zmiany mają wejść w życie od 1 stycznia 2025 […]