VAT w działalności marketingowej
Prowadzenie akcji marketingowych to nieodłączna część prowadzenia działalności gospodarczej. W dobie cyfryzacji, agencje marketingowe oraz wewnętrzne działy marketingowej prześcigają się w sposobach dotarcia do swoich odbiorców przybierając wiele form i narzędzi marketingowych.
W trakcie planowania bądź już samej realizacji kampanii najczęściej zapomina się o skutkach podatkowych w VAT, a te w zależności od sposobu realizacji mogą być różne. Z tego powodu już na etapie planowania kampanii warto zwrócić uwagę na aspekt podatkowych działań marketingowych, aby koszty podatkowe nie przysłoniły celów w jakich kampania została zrealizowana.
W niektórych branżach (np. produkcyjnej, FMCG) regularnie stosowane są akcje promocyjne wspierające sprzedaż, zakładające przekazywanie nagród konsumentom lub podmiotom gospodarczym, których organizacja powierzana jest wyspecjalizowanym agencjom reklamowym. W ramach organizowanej akcji (np. konkursu czy loterii), zadaniem takiej agencji jest m.in. nabycie i przekazanie nagród. Jakie są skutki VAT takiej akcji? Czy uwzględnienie wartości nagród w fakturze agencji za wykonaną usługę marketingową może wiązać się z ryzykiem VAT dla zleceniodawcy? Warto o tym pomyśleć już na etapie planowania akcji i szacowania jej kosztów.
Dla kogo?
- Twoja firma prowadzi działalność w branży FMCG?
- Twój dział marketingu wykorzystuje bony na usługi bądź towary w swoich akcjach promocyjnych?
- Twój dział marketingu wykorzystuje do swoich akcji promocyjnej nieodpłatne wydawanie gadżetów, drobnych upominków?
- Twoja dział marketingu stosuje działania marketingowe ocierające się o dystrybucję próbek bądź nagród za symboliczną opłatą?
Zakres wsparcia:
- Analiza skutków VAT wdrożonej/trwającej/zaplanowanej kampanii marketingowej.
- Wsparcie w zaplanowaniu działań marketingowych pod kątem rozliczeń VAT.
Skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów od VAT
Skorzystaj z naszej wiedzy i dowiedz sie więcej!
Wynajem pomieszczeń gospodarczych służących zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych jest zwolniony z VAT
W interpretacji indywidualnej z 23 kwietnia 2024 r., 0112-KDIL1-2.4012.16.2024.2.DS Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) oceniał możliwość stosowania zwolnienia z VAT dla usług najmu pomieszczeń typu schowki, komórki, piwnice przez spółdzielnię. Zgodnie z opisem przedstawionym we wniosku o wydanie interpretacji, wspomniane pomieszczenia są wykorzystywane przez mieszkańców budynków mieszkalnych zarządzanych przez spółdzielnię głównie do przechowywania rowerów, wózków […]
Safe Harbour
Bezpieczna przystań dla pożyczek Regulacje „safe harbour” w kontekście pożyczek pomiędzy podmiotami powiązanymi ograniczają ryzyka oraz wymogi dokumentacyjne. Zasady te umożliwiają ochronę przed szacowaniem rynkowego poziomu oprocentowania umów objętych wskazanym mechanizmem, dzięki domniemaniu ich rynkowości. Co więcej, pożyczki te aktualnie nie podlegają obowiązkom sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, gdyż są z tego obowiązku zwolnione. Zatem […]
Od 1 stycznia 2025 r. kasowy PIT
Dnia 23 kwietnia 2024 r. opublikowano projekt zmian w ustawie o PIT oraz w ustawie o ryczałcie (dalej: „Projekt”), który zakłada wprowadzenie dla podatników PIT możliwości rozliczania się metodą kasową, czyli odroczenie momentu powstania opodatkowanego przychodu do czasu uregulowania płatności przez kontrahenta. Według zapowiedzi rządzących proponowane zmiany mają wejść w życie od 1 stycznia 2025 […]