VAT w działalności marketingowej
Prowadzenie akcji marketingowych to nieodłączna część prowadzenia działalności gospodarczej. W dobie cyfryzacji, agencje marketingowe oraz wewnętrzne działy marketingowej prześcigają się w sposobach dotarcia do swoich odbiorców przybierając wiele form i narzędzi marketingowych.
W trakcie planowania bądź już samej realizacji kampanii najczęściej zapomina się o skutkach podatkowych w VAT, a te w zależności od sposobu realizacji mogą być różne. Z tego powodu już na etapie planowania kampanii warto zwrócić uwagę na aspekt podatkowych działań marketingowych, aby koszty podatkowe nie przysłoniły celów w jakich kampania została zrealizowana.
W niektórych branżach (np. produkcyjnej, FMCG) regularnie stosowane są akcje promocyjne wspierające sprzedaż, zakładające przekazywanie nagród konsumentom lub podmiotom gospodarczym, których organizacja powierzana jest wyspecjalizowanym agencjom reklamowym. W ramach organizowanej akcji (np. konkursu czy loterii), zadaniem takiej agencji jest m.in. nabycie i przekazanie nagród. Jakie są skutki VAT takiej akcji? Czy uwzględnienie wartości nagród w fakturze agencji za wykonaną usługę marketingową może wiązać się z ryzykiem VAT dla zleceniodawcy? Warto o tym pomyśleć już na etapie planowania akcji i szacowania jej kosztów.
Dla kogo?
- Twoja firma prowadzi działalność w branży FMCG?
- Twój dział marketingu wykorzystuje bony na usługi bądź towary w swoich akcjach promocyjnych?
- Twój dział marketingu wykorzystuje do swoich akcji promocyjnej nieodpłatne wydawanie gadżetów, drobnych upominków?
- Twoja dział marketingu stosuje działania marketingowe ocierające się o dystrybucję próbek bądź nagród za symboliczną opłatą?
Zakres wsparcia:
- Analiza skutków VAT wdrożonej/trwającej/zaplanowanej kampanii marketingowej.
- Wsparcie w zaplanowaniu działań marketingowych pod kątem rozliczeń VAT.
Skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów od VAT
Skorzystaj z naszej wiedzy i dowiedz sie więcej!
Estoński CIT czy fundacja rodzinna – co się bardziej opłaca?
Wprowadzenie estońskiego CIT’u oraz fundacji rodzinnej w ramach “Polskiego Ładu” otworzyło nowe możliwości optymalizacji podatkowej dla przedsiębiorców. Obie te formy mają swoje unikalne zalety i wady, które warto rozważyć przed podjęciem decyzji o wyborze odpowiedniej struktury dla swojego biznesu. Zalety estońskiego CIT Estoński CIT polega na przesunięciu momentu opodatkowania dochodów do chwili ich wypłaty wspólnikom. […]
Spółka cicha a estoński CIT
Estoński CIT to atrakcyjna forma opodatkowania, lecz jej zastosowanie wiąże się z pewnymi ograniczeniami dotyczącymi struktury spółki. Czy spółka cicha może korzystać z tego systemu podatkowego? Poniżej przedstawiamy kluczowe informacje na ten temat. Spółka cicha – zasady i struktura Spółka cicha to rodzaj współpracy, gdzie jeden wspólnik (cichy) wnosi wkład do działalności gospodarczej drugiego wspólnika, […]
Co jest ukrytym zyskiem w CIT estońskim?
Estoński CIT, czyli ryczałt od przychodów spółek, to korzystna forma opodatkowania, ale wiąże się z nim pojęcie ukrytych zysków, które mogą być problematyczne dla przedsiębiorców. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje na ten temat. Definicja ukrytych zysków Ukryte zyski to świadczenia pieniężne lub niepieniężne wykonane na rzecz udziałowców, akcjonariuszy, wspólników lub podmiotów z nimi powiązanych. Przepisy te […]