VAT w działalności marketingowej
Prowadzenie akcji marketingowych to nieodłączna część prowadzenia działalności gospodarczej. W dobie cyfryzacji, agencje marketingowe oraz wewnętrzne działy marketingowej prześcigają się w sposobach dotarcia do swoich odbiorców przybierając wiele form i narzędzi marketingowych.
W trakcie planowania bądź już samej realizacji kampanii najczęściej zapomina się o skutkach podatkowych w VAT, a te w zależności od sposobu realizacji mogą być różne. Z tego powodu już na etapie planowania kampanii warto zwrócić uwagę na aspekt podatkowych działań marketingowych, aby koszty podatkowe nie przysłoniły celów w jakich kampania została zrealizowana.
W niektórych branżach (np. produkcyjnej, FMCG) regularnie stosowane są akcje promocyjne wspierające sprzedaż, zakładające przekazywanie nagród konsumentom lub podmiotom gospodarczym, których organizacja powierzana jest wyspecjalizowanym agencjom reklamowym. W ramach organizowanej akcji (np. konkursu czy loterii), zadaniem takiej agencji jest m.in. nabycie i przekazanie nagród. Jakie są skutki VAT takiej akcji? Czy uwzględnienie wartości nagród w fakturze agencji za wykonaną usługę marketingową może wiązać się z ryzykiem VAT dla zleceniodawcy? Warto o tym pomyśleć już na etapie planowania akcji i szacowania jej kosztów.
Dla kogo?
- Twoja firma prowadzi działalność w branży FMCG?
- Twój dział marketingu wykorzystuje bony na usługi bądź towary w swoich akcjach promocyjnych?
- Twój dział marketingu wykorzystuje do swoich akcji promocyjnej nieodpłatne wydawanie gadżetów, drobnych upominków?
- Twoja dział marketingu stosuje działania marketingowe ocierające się o dystrybucję próbek bądź nagród za symboliczną opłatą?
Zakres wsparcia:
- Analiza skutków VAT wdrożonej/trwającej/zaplanowanej kampanii marketingowej.
- Wsparcie w zaplanowaniu działań marketingowych pod kątem rozliczeń VAT.
Skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów od VAT
Skorzystaj z naszej wiedzy i dowiedz sie więcej!
Nowy wyrok TSUE w sprawie ustalania VAT przy przekwalifikowaniu sprzedaży z zwolnionej na opodatkowaną
W nowym orzeczeniu TSUE poruszył, w szczególności, kwestię określania podstawy opodatkowania VAT, gdy podatnik nieprawidłowo uznał swoje świadczenie za zwolnione zamiast zastosować właściwą stawkę VAT. Omawiana sprawa dotyczyła węgierskiego podatnika dokonującego sprzedaży towarów na rzecz nabywców nie będących rezydentami Unii Europejskiej. Wspomniana sprzedaż mogła korzystać ze zwolnienia z VAT po spełnieniu określonych warunków. W szczególności, […]
Nowe limity amortyzacji samochodów osobowych od 2026 r.
Od 1 stycznia 2026 roku wchodzą w życie zmiany dotyczące zasad rozliczania kosztów związanych z samochodami osobowymi w działalności gospodarczej. Nowe przepisy uzależniają limity amortyzacji i kosztów leasingu od poziomu emisji CO₂ pojazdu. Rodzaj pojazdu Emisja CO₂ Limit […]
Opinia Rady do Spraw Przeciwdziałania Unikaniu Opodatkowania – konsekwencje dla fundacji rodzinnych
TAX ALERT Opinia Rady do Spraw Przeciwdziałania Unikaniu Opodatkowania – konsekwencje dla fundacji rodzinnych Rada do Spraw Przeciwdziałania Unikaniu Opodatkowania opublikowała pierwszą opinię, która bezpośrednio dotyczy praktyk związanych z wykorzystywaniem fundacji rodzinnych do transferu majątku. To wydarzenie jest istotne nie tylko ze względu na sam precedens wydania opinii przez nowy organ, ale także ze względu […]