• English
  • VAT w działalności marketingowej

    Prowadzenie akcji marketingowych to nieodłączna część prowadzenia działalności gospodarczej. W dobie cyfryzacji, agencje marketingowe oraz wewnętrzne działy marketingowej prześcigają się w sposobach dotarcia do swoich odbiorców przybierając wiele form i narzędzi marketingowych.

    W trakcie planowania bądź już samej realizacji kampanii najczęściej zapomina się o skutkach podatkowych w VAT, a te w zależności od sposobu realizacji mogą być różne. Z tego powodu już na etapie planowania kampanii warto zwrócić uwagę na aspekt podatkowych działań marketingowych, aby koszty podatkowe nie przysłoniły celów w jakich kampania została zrealizowana.

    W niektórych branżach (np. produkcyjnej, FMCG) regularnie stosowane są akcje promocyjne wspierające sprzedaż, zakładające przekazywanie nagród konsumentom lub podmiotom gospodarczym, których organizacja powierzana jest wyspecjalizowanym agencjom reklamowym. W ramach organizowanej akcji (np. konkursu czy loterii), zadaniem takiej agencji jest m.in. nabycie i przekazanie nagród. Jakie są skutki VAT takiej akcji? Czy uwzględnienie wartości nagród w fakturze agencji za wykonaną usługę marketingową może wiązać się z ryzykiem VAT dla zleceniodawcy? Warto o tym pomyśleć już na etapie planowania akcji i szacowania jej kosztów.

    Dla kogo?
    • Twoja firma prowadzi działalność w branży FMCG?
    • Twój dział marketingu wykorzystuje bony na usługi bądź towary w swoich akcjach promocyjnych?
    • Twój dział marketingu wykorzystuje do swoich akcji promocyjnej nieodpłatne wydawanie gadżetów, drobnych upominków?
    • Twoja dział marketingu stosuje działania marketingowe ocierające się o dystrybucję próbek bądź nagród za symboliczną opłatą?
    Zakres wsparcia:
    • Analiza skutków VAT wdrożonej/trwającej/zaplanowanej kampanii marketingowej.
    • Wsparcie w zaplanowaniu działań marketingowych pod kątem rozliczeń VAT.

    Potrzebujesz oferty? Chcesz porozmawiać o swoim problemie podatkowym?

    Wypełnij poniższy formularz, a my skontaktujemy się z Tobą





      Chcesz omówić swój problem podatkowy:

      Umów bezpłatne spotkanie

      Skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów od VAT

      Wygrana sprawa przed NSA

      w sprawie kontroli podatkowej za 2013 r. oraz określenia wysokości zobowiązania podatkowego. Sygn. akt II FSK 585/20

      Wygrana sprawa przed NSA

      dotycząca przysługującego Spółce zwolnienia z podatku CIT. Sygn. akt II FSK 1250/22

      Wygrana sprawa przed WSA

      w sprawie rzekomego nadużycia prawa w podatku VAT. Sygn. akt III Sa/Wa 203/22

      Wyrok NSA sygn. akt I FSK 1816/20

      Sąd sprzeciwił się bardzo powszechnemu wśród organów skarbowych, ale też często sądów, podejściu przypisywania domniemanej świadomości udziału w oszustwie wskazując, że ze zgromadzonego materiału dowodowego nie wynika, że taka świadomość istniała. Sąd nakazał uwzględnić bardzo precyzyjne kryteria, które pozwalałyby taką świadomość istnienia oszustwa uprawdopodobnić.

      Wyrok WSA w Warszawie (III SA/Wa 2555/20)

      Wyrok dotyczący nadużycia prawa. Sąd zakwestionował instrumentalne próby stosowania koncepcji nadużycia prawa przez organy wskazując na brak spełnienia przesłanek nadużycia w zgromadzonym w materiale dowodowym.

      Wygrana sprawa przed TSUE. C-395/09

      Prawo do odliczenia podatku naliczonego w sytuacji nabycia usług z krajów uznawanych za raje podatkowe., Oasis East Sp. z o.o.

      Wygrana sprawa przed TSUE. C-414/07

      Niezgodność z prawem wspólnotowym polskich przepisów dotyczących ograniczenia prawa do odliczania przez przedsiębiorców podatku VAT od nabywanych przez nich samochodów osobowych oraz paliwa do nich., Magoora Sp. z o.o.

      Wygrana sprawa przed TSUE. C-313/05

      Podatek akcyzowy nakładany na sprowadzane samochody używane w związku z ich pierwszą rejestracją w Polsce., Maciej Brzeziński

      Najwięcej prowadzonych i wygranych spraw przy reprezentacji podatników przed TSUE spośród wszystkich polskich pełnomocników.

      Jerzy Martini – autor i współautor Komentarza do Dyrektywy VAT (wyd. Unimex)

      Jerzy Martini – autor, współautor i redaktor Komentarza do ustawy o VAT (wyd. C.H.Beck)

      Jerzy Martini – autor i współautor „VAT w orzecznictwie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości” (wyd. C.H.Beck)

      Marek Wojda – współautor Komentarza do Dyrektywy VAT (wyd. Unimex) oraz ustawy o VAT (wyd. C.H.Beck)

      Wyróżnieni w rankingu „Kancelaria na Linkedin – praktyczny poradnik” przez prawniczą agencję marketingową Tomczak Stanisławski.

      Wielokrotnie wyróżniani w rankingach Rzeczpospolitej oraz Dziennika Gazety Prawnej.

      Wykładamy na uczelniach wyższych, w tym Szkole Głównej Handlowej

      Jerzy Martini corocznie wyróżniany w prestiżowym rankingu Chambers & Partners, wskazywany jako Band I (najwyższy możliwy poziom) w indywidualnym rankingu doradców podatkowych w kategorii Tax Consultants.

      Autorzy i komentatorzy publikacji podatkowych w branżowej prasie.

      Skorzystaj z naszej wiedzy i dowiedz sie więcej!

      Estoński CIT czy fundacja rodzinna – co się bardziej opłaca?

      Wprowadzenie estońskiego CIT’u oraz fundacji rodzinnej w ramach “Polskiego Ładu” otworzyło nowe możliwości optymalizacji podatkowej dla przedsiębiorców. Obie te formy mają swoje unikalne zalety i wady, które warto rozważyć przed podjęciem decyzji o wyborze odpowiedniej struktury dla swojego biznesu. Zalety estońskiego CIT Estoński CIT polega na przesunięciu momentu opodatkowania dochodów do chwili ich wypłaty wspólnikom. […]

      Czytaj dalej

      Spółka cicha a estoński CIT

      Estoński CIT to atrakcyjna forma opodatkowania, lecz jej zastosowanie wiąże się z pewnymi ograniczeniami dotyczącymi struktury spółki. Czy spółka cicha może korzystać z tego systemu podatkowego? Poniżej przedstawiamy kluczowe informacje na ten temat. Spółka cicha – zasady i struktura Spółka cicha to rodzaj współpracy, gdzie jeden wspólnik (cichy) wnosi wkład do działalności gospodarczej drugiego wspólnika, […]

      Czytaj dalej

      Co jest ukrytym zyskiem w CIT estońskim?

      Estoński CIT, czyli ryczałt od przychodów spółek, to korzystna forma opodatkowania, ale wiąże się z nim pojęcie ukrytych zysków, które mogą być problematyczne dla przedsiębiorców. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje na ten temat. Definicja ukrytych zysków Ukryte zyski to świadczenia pieniężne lub niepieniężne wykonane na rzecz udziałowców, akcjonariuszy, wspólników lub podmiotów z nimi powiązanych. Przepisy te […]

      Czytaj dalej