VAT w działalności marketingowej
Prowadzenie akcji marketingowych to nieodłączna część prowadzenia działalności gospodarczej. W dobie cyfryzacji, agencje marketingowe oraz wewnętrzne działy marketingowej prześcigają się w sposobach dotarcia do swoich odbiorców przybierając wiele form i narzędzi marketingowych.
W trakcie planowania bądź już samej realizacji kampanii najczęściej zapomina się o skutkach podatkowych w VAT, a te w zależności od sposobu realizacji mogą być różne. Z tego powodu już na etapie planowania kampanii warto zwrócić uwagę na aspekt podatkowych działań marketingowych, aby koszty podatkowe nie przysłoniły celów w jakich kampania została zrealizowana.
W niektórych branżach (np. produkcyjnej, FMCG) regularnie stosowane są akcje promocyjne wspierające sprzedaż, zakładające przekazywanie nagród konsumentom lub podmiotom gospodarczym, których organizacja powierzana jest wyspecjalizowanym agencjom reklamowym. W ramach organizowanej akcji (np. konkursu czy loterii), zadaniem takiej agencji jest m.in. nabycie i przekazanie nagród. Jakie są skutki VAT takiej akcji? Czy uwzględnienie wartości nagród w fakturze agencji za wykonaną usługę marketingową może wiązać się z ryzykiem VAT dla zleceniodawcy? Warto o tym pomyśleć już na etapie planowania akcji i szacowania jej kosztów.
Dla kogo?
- Twoja firma prowadzi działalność w branży FMCG?
- Twój dział marketingu wykorzystuje bony na usługi bądź towary w swoich akcjach promocyjnych?
- Twój dział marketingu wykorzystuje do swoich akcji promocyjnej nieodpłatne wydawanie gadżetów, drobnych upominków?
- Twoja dział marketingu stosuje działania marketingowe ocierające się o dystrybucję próbek bądź nagród za symboliczną opłatą?
Zakres wsparcia:
- Analiza skutków VAT wdrożonej/trwającej/zaplanowanej kampanii marketingowej.
- Wsparcie w zaplanowaniu działań marketingowych pod kątem rozliczeń VAT.
Skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów od VAT
Skorzystaj z naszej wiedzy i dowiedz sie więcej!
Od 1 stycznia 2025 r. kasowy PIT
Dnia 23 kwietnia 2024 r. opublikowano projekt zmian w ustawie o PIT oraz w ustawie o ryczałcie (dalej: „Projekt”), który zakłada wprowadzenie dla podatników PIT możliwości rozliczania się metodą kasową, czyli odroczenie momentu powstania opodatkowanego przychodu do czasu uregulowania płatności przez kontrahenta. Według zapowiedzi rządzących proponowane zmiany mają wejść w życie od 1 stycznia 2025 […]
Szanse i zagrożenia związane z funkcjonowaniem FIZ
Do głównych zalet Funduszy Inwestycyjnych Zamkniętych (FIZ) należy dywersyfikacja ponoszonego ryzyka ekonomicznego dzięki powierzeniu środków podmiotowi, który specjalizuje się w dokonywaniu inwestycji, tj. towarzystwu funduszy inwestycyjnych. Wykorzystanie FIZ-u daje także możliwość przeprowadzenia skutecznej sukcesji majątku i uniknięcie jego rozdrobnienia. Dodatkowo zaletą jest przewidziane zwolnienie podatkowe z pewnymi wyjątkami dotyczącymi inwestycji związanych ze spółkami nieposiadającymi osobowości […]
Kontrole organów podatkowych w zakresie cen transferowych
Kontrole podatkowe, czyli pojęcie, które u wielu podatników budzi niepokój. Szczególnie tych, którzy nie są na nie przygotowani. Zgodnie z wynikiem raportu Najwyższej Izby Kontroli (Prawidłowość i skuteczność postępowań kontrolnych, podatkowych i egzekucyjnych organów Krajowej Administracji Skarbowej), administracja skarbowa intensyfikuje ilość prowadzonych postępowań kontrolnych mających na celu określenie błędów lub dokonania weryfikacji ustalonych przez podatników, […]