VAT w działalności marketingowej
Prowadzenie akcji marketingowych to nieodłączna część prowadzenia działalności gospodarczej. W dobie cyfryzacji, agencje marketingowe oraz wewnętrzne działy marketingowej prześcigają się w sposobach dotarcia do swoich odbiorców przybierając wiele form i narzędzi marketingowych.
W trakcie planowania bądź już samej realizacji kampanii najczęściej zapomina się o skutkach podatkowych w VAT, a te w zależności od sposobu realizacji mogą być różne. Z tego powodu już na etapie planowania kampanii warto zwrócić uwagę na aspekt podatkowych działań marketingowych, aby koszty podatkowe nie przysłoniły celów w jakich kampania została zrealizowana.
W niektórych branżach (np. produkcyjnej, FMCG) regularnie stosowane są akcje promocyjne wspierające sprzedaż, zakładające przekazywanie nagród konsumentom lub podmiotom gospodarczym, których organizacja powierzana jest wyspecjalizowanym agencjom reklamowym. W ramach organizowanej akcji (np. konkursu czy loterii), zadaniem takiej agencji jest m.in. nabycie i przekazanie nagród. Jakie są skutki VAT takiej akcji? Czy uwzględnienie wartości nagród w fakturze agencji za wykonaną usługę marketingową może wiązać się z ryzykiem VAT dla zleceniodawcy? Warto o tym pomyśleć już na etapie planowania akcji i szacowania jej kosztów.
Dla kogo?
- Twoja firma prowadzi działalność w branży FMCG?
- Twój dział marketingu wykorzystuje bony na usługi bądź towary w swoich akcjach promocyjnych?
- Twój dział marketingu wykorzystuje do swoich akcji promocyjnej nieodpłatne wydawanie gadżetów, drobnych upominków?
- Twoja dział marketingu stosuje działania marketingowe ocierające się o dystrybucję próbek bądź nagród za symboliczną opłatą?
Zakres wsparcia:
- Analiza skutków VAT wdrożonej/trwającej/zaplanowanej kampanii marketingowej.
- Wsparcie w zaplanowaniu działań marketingowych pod kątem rozliczeń VAT.
Skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów od VAT
Skorzystaj z naszej wiedzy i dowiedz sie więcej!
Wyrok TK: Tajemnica zawodowa doradcy podatkowego w świetle nowelizacji przepisów Ordynacji Podatkowej – przekazywanie informacji o schemacie podatkowym (MDR)
Trybunał Konstytucyjny w dniu 23 lipca 2024 r. (sygn. K 13/20) rozpatrzył wniosek Krajowej Rady Doradców Podatkowych dotyczący zgodności niektórych przepisów Ordynacji podatkowej oraz ustawy o doradztwie podatkowym z Konstytucją RP. Sprawa dotyczyła obowiązków doradców podatkowych w zakresie przekazywania informacji o schematach podatkowych i związanych z tym naruszeń tajemnicy zawodowej. Trybunał uznał, że art. 86b, […]
Postanowienie TSUE z 14 marca 2024 r dotyczące parków rozrywki
Przestrzenie w centrach handlowych, w których zainstalowane są urządzenia (automaty rozrywkowe) przeznaczone dla dzieci nie stanowią „parków rozrywki”, a tym samym nabycie żetonów pozwalających na korzystanie z tych urządzeń nie stanowi prawa wstępu do takiego parku. W konsekwencji, w takiej sytuacji nie ma podstaw do zastosowania obniżonej stawki podatku VAT (postanowienie TSUE z 14 marca […]
Użyczenie lokali mieszkalnych fundacji rodzinnej bez VAT (interpretacja Dyrektora KIS z 12 czerwca 2024 r., 0113-KDIPT1-1.4012.217.2024.4.RG)
W omawianej interpretacji Dyrektor KIS po raz kolejny odniósł się do skutków w VAT związanych z przekazaniem nieruchomości do fundacji rodzinnej, przy czym tym razem organ oceniał nieodpłatną czynność użyczenia. Omawiana interpretacja została wydana na wniosek osoby fizycznej będącej właścicielem kilkudziesięciu lokali mieszkalnych („Wnioskodawca”). Nieruchomości te były wynajmowane w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej. Z dniem […]