VAT w działalności marketingowej
Prowadzenie akcji marketingowych to nieodłączna część prowadzenia działalności gospodarczej. W dobie cyfryzacji, agencje marketingowe oraz wewnętrzne działy marketingowej prześcigają się w sposobach dotarcia do swoich odbiorców przybierając wiele form i narzędzi marketingowych.
W trakcie planowania bądź już samej realizacji kampanii najczęściej zapomina się o skutkach podatkowych w VAT, a te w zależności od sposobu realizacji mogą być różne. Z tego powodu już na etapie planowania kampanii warto zwrócić uwagę na aspekt podatkowych działań marketingowych, aby koszty podatkowe nie przysłoniły celów w jakich kampania została zrealizowana.
W niektórych branżach (np. produkcyjnej, FMCG) regularnie stosowane są akcje promocyjne wspierające sprzedaż, zakładające przekazywanie nagród konsumentom lub podmiotom gospodarczym, których organizacja powierzana jest wyspecjalizowanym agencjom reklamowym. W ramach organizowanej akcji (np. konkursu czy loterii), zadaniem takiej agencji jest m.in. nabycie i przekazanie nagród. Jakie są skutki VAT takiej akcji? Czy uwzględnienie wartości nagród w fakturze agencji za wykonaną usługę marketingową może wiązać się z ryzykiem VAT dla zleceniodawcy? Warto o tym pomyśleć już na etapie planowania akcji i szacowania jej kosztów.
Dla kogo?
- Twoja firma prowadzi działalność w branży FMCG?
- Twój dział marketingu wykorzystuje bony na usługi bądź towary w swoich akcjach promocyjnych?
- Twój dział marketingu wykorzystuje do swoich akcji promocyjnej nieodpłatne wydawanie gadżetów, drobnych upominków?
- Twoja dział marketingu stosuje działania marketingowe ocierające się o dystrybucję próbek bądź nagród za symboliczną opłatą?
Zakres wsparcia:
- Analiza skutków VAT wdrożonej/trwającej/zaplanowanej kampanii marketingowej.
- Wsparcie w zaplanowaniu działań marketingowych pod kątem rozliczeń VAT.
Skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów od VAT
Skorzystaj z naszej wiedzy i dowiedz sie więcej!
Kto nie może skorzystać z estońskiego CIT?
Estoński CIT, znany również jako ryczałt od dochodów spółek, jest atrakcyjnym modelem opodatkowania, ale nie każdy przedsiębiorca może z niego skorzystać. Poniżej przedstawiamy najważniejsze wyłączenia i ograniczenia, które mogą uniemożliwić zastosowanie tego rozwiązania. Podstawowe warunki zatrudnienia Jednym z kluczowych wymogów, aby móc skorzystać z estońskiego CIT, jest spełnienie określonych warunków zatrudnienia. Przepisy wymagają, aby spółka […]
Zbycie przez osobę fizyczną nieruchomości wykorzystywanej do działalności gospodarczej podlega VAT (wyrok TSUE z 11 lipca 2024 r. w sprawie C-182/23 Makowit)
Omawiana sprawa dotyczyła osoby fizycznej – rolnika, zarejestrowanego jako podatnik VAT czynny, prowadzącego działalność w zakresie produkcji mleka. Podatnik ten nabywał działki gruntowe celem powiększenia gospodarstwa, przy czym nabycie to nie podlegało opodatkowaniu VAT. Na skutek decyzji wojewody własność części działek gruntowych, na których znajduje się gospodarstwo podatnika została przeniesiona na rzecz Skarbu Państwa w celu […]
Zmiany w Podatku od Nieruchomości
Przygotowany przez Ministerstwo Finansów projekt ustawy o zmianie m.in. ustawy o podatkach i opłatach lokalnych (upol), wprowadza szereg istotnych zmian, które mają wejść w życie, poza pewnym wyjątkiem, w dniu 1 stycznia 2025 r. Chociaż według ustawodawcy wprowadzone zmiany mają mieć wyłącznie charakter precyzujący, uwzględniający dorobek orzeczniczy sądów krajowych i dążą jedynie do zachowania fiskalnego […]