• English
  • VAT w działalności marketingowej

    Prowadzenie akcji marketingowych to nieodłączna część prowadzenia działalności gospodarczej. W dobie cyfryzacji, agencje marketingowe oraz wewnętrzne działy marketingowej prześcigają się w sposobach dotarcia do swoich odbiorców przybierając wiele form i narzędzi marketingowych.

    W trakcie planowania bądź już samej realizacji kampanii najczęściej zapomina się o skutkach podatkowych w VAT, a te w zależności od sposobu realizacji mogą być różne. Z tego powodu już na etapie planowania kampanii warto zwrócić uwagę na aspekt podatkowych działań marketingowych, aby koszty podatkowe nie przysłoniły celów w jakich kampania została zrealizowana.

    W niektórych branżach (np. produkcyjnej, FMCG) regularnie stosowane są akcje promocyjne wspierające sprzedaż, zakładające przekazywanie nagród konsumentom lub podmiotom gospodarczym, których organizacja powierzana jest wyspecjalizowanym agencjom reklamowym. W ramach organizowanej akcji (np. konkursu czy loterii), zadaniem takiej agencji jest m.in. nabycie i przekazanie nagród. Jakie są skutki VAT takiej akcji? Czy uwzględnienie wartości nagród w fakturze agencji za wykonaną usługę marketingową może wiązać się z ryzykiem VAT dla zleceniodawcy? Warto o tym pomyśleć już na etapie planowania akcji i szacowania jej kosztów.

    Dla kogo?
    • Twoja firma prowadzi działalność w branży FMCG?
    • Twój dział marketingu wykorzystuje bony na usługi bądź towary w swoich akcjach promocyjnych?
    • Twój dział marketingu wykorzystuje do swoich akcji promocyjnej nieodpłatne wydawanie gadżetów, drobnych upominków?
    • Twoja dział marketingu stosuje działania marketingowe ocierające się o dystrybucję próbek bądź nagród za symboliczną opłatą?
    Zakres wsparcia:
    • Analiza skutków VAT wdrożonej/trwającej/zaplanowanej kampanii marketingowej.
    • Wsparcie w zaplanowaniu działań marketingowych pod kątem rozliczeń VAT.

    Potrzebujesz oferty? Chcesz porozmawiać o swoim problemie podatkowym?

    Wypełnij poniższy formularz, a my skontaktujemy się z Tobą





      Chcesz omówić swój problem podatkowy:

      Umów bezpłatne spotkanie

      Skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów od VAT

      Wygrana sprawa przed NSA

      w sprawie kontroli podatkowej za 2013 r. oraz określenia wysokości zobowiązania podatkowego. Sygn. akt II FSK 585/20

      Wygrana sprawa przed NSA

      dotycząca przysługującego Spółce zwolnienia z podatku CIT. Sygn. akt II FSK 1250/22

      Wygrana sprawa przed WSA

      w sprawie rzekomego nadużycia prawa w podatku VAT. Sygn. akt III Sa/Wa 203/22

      Wyrok NSA sygn. akt I FSK 1816/20

      Sąd sprzeciwił się bardzo powszechnemu wśród organów skarbowych, ale też często sądów, podejściu przypisywania domniemanej świadomości udziału w oszustwie wskazując, że ze zgromadzonego materiału dowodowego nie wynika, że taka świadomość istniała. Sąd nakazał uwzględnić bardzo precyzyjne kryteria, które pozwalałyby taką świadomość istnienia oszustwa uprawdopodobnić.

      Wyrok WSA w Warszawie (III SA/Wa 2555/20)

      Wyrok dotyczący nadużycia prawa. Sąd zakwestionował instrumentalne próby stosowania koncepcji nadużycia prawa przez organy wskazując na brak spełnienia przesłanek nadużycia w zgromadzonym w materiale dowodowym.

      Wygrana sprawa przed TSUE. C-395/09

      Prawo do odliczenia podatku naliczonego w sytuacji nabycia usług z krajów uznawanych za raje podatkowe., Oasis East Sp. z o.o.

      Wygrana sprawa przed TSUE. C-414/07

      Niezgodność z prawem wspólnotowym polskich przepisów dotyczących ograniczenia prawa do odliczania przez przedsiębiorców podatku VAT od nabywanych przez nich samochodów osobowych oraz paliwa do nich., Magoora Sp. z o.o.

      Wygrana sprawa przed TSUE. C-313/05

      Podatek akcyzowy nakładany na sprowadzane samochody używane w związku z ich pierwszą rejestracją w Polsce., Maciej Brzeziński

      Najwięcej prowadzonych i wygranych spraw przy reprezentacji podatników przed TSUE spośród wszystkich polskich pełnomocników.

      Jerzy Martini – autor i współautor Komentarza do Dyrektywy VAT (wyd. Unimex)

      Jerzy Martini – autor, współautor i redaktor Komentarza do ustawy o VAT (wyd. C.H.Beck)

      Jerzy Martini – autor i współautor „VAT w orzecznictwie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości” (wyd. C.H.Beck)

      Marek Wojda – współautor Komentarza do Dyrektywy VAT (wyd. Unimex) oraz ustawy o VAT (wyd. C.H.Beck)

      Wyróżnieni w rankingu „Kancelaria na Linkedin – praktyczny poradnik” przez prawniczą agencję marketingową Tomczak Stanisławski.

      Wielokrotnie wyróżniani w rankingach Rzeczpospolitej oraz Dziennika Gazety Prawnej.

      Wykładamy na uczelniach wyższych, w tym Szkole Głównej Handlowej

      Jerzy Martini corocznie wyróżniany w prestiżowym rankingu Chambers & Partners, wskazywany jako Band I (najwyższy możliwy poziom) w indywidualnym rankingu doradców podatkowych w kategorii Tax Consultants.

      Autorzy i komentatorzy publikacji podatkowych w branżowej prasie.

      Skorzystaj z naszej wiedzy i dowiedz sie więcej!

      Jaki jest podatek przy sprzedaży firmy?

      Decyzja o sprzedaży firmy to jeden z najważniejszych kroków w działalności przedsiębiorcy. Proces ten wiąże się nie tylko z aspektami prawnymi i biznesowymi, ale także z obowiązkami podatkowymi. Warto wcześniej dowiedzieć się, jakie podatki obowiązują przy sprzedaży firmy, aby dobrze przygotować się do transakcji i uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek. W tym artykule wyjaśniamy, jakie opodatkowanie obowiązuje […]

      Czytaj dalej

      Estoński CIT – jak spełnić warunek zatrudnienia?

      Estoński CIT, czyli ryczałt od dochodów spółek, to popularne rozwiązanie podatkowe, które odracza opodatkowanie zysków firmy do momentu ich wypłaty. Aby jednak skorzystać z tego korzystnego systemu, przedsiębiorcy muszą spełnić kilka warunków. Jednym z najważniejszych jest wymóg zatrudnienia. W artykule wyjaśniamy, na czym polega ten warunek i jak go spełnić. Kto musi być zatrudniony, aby […]

      Czytaj dalej

      Dokumentacja cen transferowych — kluczowe terminy

      W dzisiejszym globalnym środowisku biznesowym transakcje między podmiotami powiązanymi są na porządku dziennym. W związku z tym organy podatkowe coraz bardziej skupiają się na kontrolowaniu cen transferowych, aby zapobiegać erozji bazy podatkowej i przenoszeniu zysków do jurysdykcji o niższym opodatkowaniu. Jednym z kluczowych obowiązków przedsiębiorstw jest przygotowanie odpowiedniej dokumentacji cen transferowych w określonych terminach. W […]

      Czytaj dalej