Ulga na robotyzacje
Z ulgi na robotyzację mogą skorzystać przedsiębiorcy niezależnie od ich wielkości, jest jednak dedykowana podmiotom wykorzystującym w codziennych działaniach roboty, albo chcącym zainwestować w nie w najbliższej przyszłości. Co ważne, ulga na robotyzację dotyczy zakupu fabrycznie nowych robotów, jednak obejmuje także inne elementy np. szkolenie pracowników.
Ulga na robotyzację umożliwia podatnikom odliczenie od podstawy opodatkowania kwoty stanowiącej 50% kosztów uzyskania przychodów (amortyzacji) poniesionych w roku podatkowym na robotyzację, do wysokości dochodu z działalności ogólnej podatnika. Odliczeniu podlegają wyłącznie te wydatki, które nie zostały zwrócone przedsiębiorcy w jakiejkolwiek formie lub nie zostały odliczone od podstawy opodatkowania, a zatem nie obowiązuje w przypadku dochodów strefowych, gdy przedsiębiorstwo korzysta z SSE lub Polskiej Strefy Inwestycji.
Jakie koszty wchodzą w zakres ulgi:
- Koszty nabycia fabrycznie nowych robotów przemysłowych,
- Koszty maszyn i urządzeń peryferyjnych do robotów przemysłowych funkcjonalnie związanych z robotami przemysłowymi,
- Koszty nabycia wartości niematerialnych i prawnych niezbędnych do poprawnego uruchomienia i przyjęcia do używania robotów przemysłowych,
- Koszty nabycia usług szkoleniowych dotyczących robotów przemysłowych.
Dla kogo?
- Prowadzisz działalność produkcyjną i zamierzasz nabyć roboty przemysłowe niezbędne do prowadzenia produkcji?
- Planujesz wymienić obecnie wykorzystywane roboty przemysłowe?
- Planujesz otworzyć działalność produkcyjną?
- Planujesz rozszerzyć zakres swojej produkcji i niezbędne są do tego nowe roboty przemysłowe?
Zakres wsparcia:
- Analiza prawa do skorzystania z ulgi na robotyzację.
- Wsparcie we wdrożeniu dokumentacji wewnętrznej.
- Przygotowanie kalkulacji kosztów do odliczenia.
- Przygotowanie wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej.
Skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów od bezpiecznej optymalizacji
Skorzystaj z naszej wiedzy i dowiedz sie więcej!
Wydatki na benefity dla współpracowników B2B można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.
Interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 19 grudnia 2024 r. (sygn. 0111-KDIB1-3.4010.629.2024.2.ZK) potwierdza, że poniesione przez spółkę wydatki na benefity dla współpracowników działających w modelu B2B mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów. Zgodnie z przepisami ustawy o CIT, wydatki mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodu, jeśli zostały poniesione w celu uzyskania, […]
Nowe rozporządzenie dotyczące zwolnień z VAT – co warto wiedzieć?
Od stycznia 2025 roku obowiązuje nowe rozporządzenie dotyczące zwolnień z VAT, które wprowadza istotne zmiany dla przedsiębiorców oraz podatników korzystających z preferencji w podatku od towarów i usług. Regulacje te mają na celu doprecyzowanie zasad zwolnień, dostosowanie przepisów do unijnych wymogów oraz uproszczenie procedur w niektórych obszarach. W artykule omówimy kluczowe zmiany, kogo dotyczą oraz […]
JPK CIT 2025: Rewolucja w raportowaniu podatkowym
Jednolity Plik Kontrolny to nowoczesne narzędzie odgrywającą kluczową rolę w usprawnianiu procesów raportowania podatkowego w Polsce. Podatnicy VAT zdążyli już je dobrze poznać szczegółowo raportując dokonywane transakcje. Obecnie, wraz z wejściem w życie nowych przepisów, rozszerzono jego zakres na podatników podatku dochodowego od osób prawnych, wprowadzając JPK CIT. Ta zmiana ma na celu dalsze podniesienie […]