Audyt funkcji podatkowej
W świecie skomplikowanych i dynamicznie zmieniających się przepisów podatkowych, audyt funkcji podatkowej to kluczowe narzędzie w procesie zarządzania ryzykiem podatkowym. Analiza procesów, procedur i kontroli związanych z funkcją podatkową w Twojej organizacji pozwala nie tylko na zidentyfikowanie potencjalnych słabości, ale również na wykorzystanie tych informacji do poprawy efektywności i zgodności operacji podatkowych. W dobie rosnącego skomplikowania systemu podatkowego, audyt funkcji podatkowej może zapewnić pewność działania, a także przewagę konkurencyjną.
Dla kogo?
- Czy Twoja organizacja ma do czynienia z wieloma złożonymi obowiązkami podatkowymi i szuka sposobów na usprawnienie i uproszczenie tych procesów?
- Czy chcesz zyskać pewność, że Twoja funkcja podatkowa jest nie tylko zgodna z przepisami, ale także efektywna i wydajna?
- Czy poszukujesz możliwości poprawy transparentności i zarządzania ryzykiem podatkowym w Twojej organizacji?
Zakres wsparcia:
- Przeprowadzenie szczegółowego audytu funkcji podatkowej, który pozwoli na zrozumienie, jak Twoja organizacja radzi sobie z obowiązkami podatkowymi.
- Identyfikacja potencjalnych obszarów do poprawy w procesach i kontrolach związanych z funkcją podatkową, co umożliwi zredukowanie ryzyka podatkowego i poprawę efektywności operacji podatkowych.
- Dostarczanie porad i rekomendacji, jak efektywnie zarządzać funkcją podatkową, zwiększając transparentność i zgodność z prawem.
Skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów od zarządzania podatkami
Skorzystaj z naszej wiedzy i dowiedz sie więcej!
Wynajem pomieszczeń gospodarczych służących zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych jest zwolniony z VAT
W interpretacji indywidualnej z 23 kwietnia 2024 r., 0112-KDIL1-2.4012.16.2024.2.DS Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) oceniał możliwość stosowania zwolnienia z VAT dla usług najmu pomieszczeń typu schowki, komórki, piwnice przez spółdzielnię. Zgodnie z opisem przedstawionym we wniosku o wydanie interpretacji, wspomniane pomieszczenia są wykorzystywane przez mieszkańców budynków mieszkalnych zarządzanych przez spółdzielnię głównie do przechowywania rowerów, wózków […]
Safe Harbour
Bezpieczna przystań dla pożyczek Regulacje „safe harbour” w kontekście pożyczek pomiędzy podmiotami powiązanymi ograniczają ryzyka oraz wymogi dokumentacyjne. Zasady te umożliwiają ochronę przed szacowaniem rynkowego poziomu oprocentowania umów objętych wskazanym mechanizmem, dzięki domniemaniu ich rynkowości. Co więcej, pożyczki te aktualnie nie podlegają obowiązkom sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, gdyż są z tego obowiązku zwolnione. Zatem […]
Od 1 stycznia 2025 r. kasowy PIT
Dnia 23 kwietnia 2024 r. opublikowano projekt zmian w ustawie o PIT oraz w ustawie o ryczałcie (dalej: „Projekt”), który zakłada wprowadzenie dla podatników PIT możliwości rozliczania się metodą kasową, czyli odroczenie momentu powstania opodatkowanego przychodu do czasu uregulowania płatności przez kontrahenta. Według zapowiedzi rządzących proponowane zmiany mają wejść w życie od 1 stycznia 2025 […]